2016年3月20日 星期日

新年追光到瑞典 PART 2


雖然第一晚睇唔到光,但可以早O的訓覺補返之前搭飛機火車訓得唔好既時光。第二日起身望望個天仍然係白茫茫一片,再睇埋個天氣報告都係預測今日到夜晚都係多雲,但預測到夜晚O的雲薄O的,唯有寄望夜晚有機會睇到。

日頭流流長,食完個早餐又走出去 FING 下,雖然個鎮唔叫好大,但只有零下 6-7 度既天氣下,行一分鐘都覺得行十分鐘一樣咁難。既然呢個雪國通道都係雪,就出去影O下O的同雪有關既相,難得可以感受下零下既氣溫,捱住凍都要出去行個圈。

一路行,風一直吹,其實體感溫度最少有零下 10 度至 12 度,加上經過大樹或簷篷附近,大風會連埋雪一齊吹落O黎,冰雪撲面,真係感受在心頭。




KIRUNA 冬天之日常

由於低估O左零下條溫對電池既影響,部 D610 影O左個零鐘之後就無電,而部 SONY 仔仲可以影多幾張,但同樣因為低溫緣固,所以都係影O左個零鐘都無電。兩部機既後備電都凍到用唔到。

既然相機陣亡,趁機休息下,就咁去O左 KIRUNA 最富貴果間酒店大堂座O左陣,順手睇睇可唔可以租到車。其實出發前都有打算租車去追光,但因為自己太懶又太老定,所以諗住到步先租。出發前都睇過O的價錢,租 4 日都係百幾蚊美金,其實真係抵到爆,可惜唔知乜野原因無去 BOOK 車,到O黎到再睇已經貴O左幾倍,而且仲要去機場取車!O下?除O左的士,可以點樣去機場?再睇O下巴士時間表,嘩!真係嚇死你,每隔幾個鐘先有一班。當見到呢個情況,唯有放棄,當慳返O的錢啦。

租車不成,唯有留O係市中心等運到,又由於市中心只有兩個商場仔比你行,基本上 10 分鐘內一定行哂,所以都係返去 HOSTEL 食個晏,然後又係上下網,順便同O的相機充返電,咁又過一個下晝。

終於到入黑,望O下個天好似都 OK,食完一個快飯就出動。雖然 KIRUNA 係一個兩萬人小鎮,但市中心既街燈真係十分之光猛,所以就算有極光都幾難睇到。根據旅遊中心同 HOSTEL 介紹,市中心北面有一個 CAMP SITE 好適宜睇極光,果度係全市中心光害最低既地方,其次就係滑雪場,但行去滑雪場要 30 分鐘路程同埋 9 點鐘先熄燈。

去到 CAMP SITE 望望個天仲有O的雲但好似唔太厚,沿住 CAMP SITE 條路一直行入去,只見到兩邊越來越暗,但由於路上既雪越來越深,所以行到半路就打退堂鼓,行返出淺雪既地方 SET 腳架。今次真係有備而來,出發前已買定兩大包暖包同帶定兩條毛巾,包住相機既電池位,根據冰雪節既經驗,只要電池保持到溫度,部相機就可以如常操作。

O係零下 16 度既環境下,四野無人,寒風凛烈,極光又未出現既情況下,除O左捱凍,就係捱凍。正當比吹雪吹到無乜感覺時,抬頭望晚空,嚇見有些微綠光由雲層夾縫中閃出,我就知道這是極光。這一刻二話不說就按下快門,調較設定,按下快門;再調較設定,再按下快門,在短短幾分鐘內將微弱的極光收進記憶咭內,其實所謂的微弱極光係要好集中精神,全神貫注,再加少少想像力先可以見到,雖然肉眼好難睇得到,好在相機設定可以搭夠。影O左若干張後,本打算轉個位置再影,誰不知大風將厚雲吹至,將整個天空完全掩蓋,亦將唯一可見的微弱極光都遮住。呆等十幾分鐘都唔見有好轉,唯有打道回府,第一晚追光算係有少少得著。

第一晚追光只有滿天密雲,極光若隱若現

有O左第一次影光經驗,個心開始雄,好想去個更少光害既地方再影一次。因為租車失敗,所以走O左去報 LOCAL TOUR。根據 LOCAL TOUR 價目表顯示,一個包晚餐既睇光團盛惠 SEK $12XX,即係成千三蚊況港紙,你都咪話唔貴。問O左O的細節之後科款,職員話有個 OFFER 比我,只係收 SEK $8XX 而已。其實點解有 OFFER 到呢刻我都唔知點解。

出發當晚,執哂所有同攝影有關既架生上身,包括第一次帶去旅行既 ACTION CAM。今晚既極光團屯括我一共有七位團員,兩位來自澳洲,兩位來自蘇州,兩位來自北京,加埋我成團人幾乎都係「中國人」。其實咁多日以來都已經見到好多中國人,由火車上到 HOSTEL 到遊客中心到呢個 LOCAL TOUR,都可以聽到普通話既聲音,或者因為而家係大陸既新年假期,所以特別多大陸人出遊。出發前職員強烈建議我O地要著由佢O地提供既禦寒衣物,我問其實我已經著O左好多件衫,可唔可以唔著?佢話一定要著,因為夜晚既氣溫更低同埋一陣坐雪地電單車會更加凍,所以一定要著。呢件大會提供既「衫」實在太臃腫,一舉手一投足都好唔自在。除此之外,職員建議一定要戴埋「飛虎隊」頭套再戴頭盔,都係因為同一個理由。成套「戰衣」著好後爭O的認唔出自己。
LOCAL TOUR 所坐的雪地電單車,認真凍到無感覺

終於要出發,領隊兼任司機帶埋我O地一行八人浩蕩出發,大概半個鐘車程後去到一個樹林既地方,落車後抬頭望上天,仍然有一大片雲O係度,希望一陣間O的雲會散開。摸黑落到樹林,已經見到準備好既雪地電單車,因為我報名時講O左唔會揸車,所以安排O左一個雪斗比我坐,而同車既仲有果兩個北京人。當電單車開動一刻,立即感受到乜野叫寒風刺骨,呢一刻就明白點解要著呢套臃腫外衣同頭套,因為風 + 雪撲面既威力真係唔係講笑。好景不常,大隊已經去到森林既中間,但天色仍然唔好,而且無改善既跡象,稍為逗留十分鐘又再起步,今次穿越過一個小山丘,經過一O的密林,輾轉去到森林既另一邊 (其實我都認唔到邊度打邊度),領隊話呢個位係睇 / 影極光最佳位置,隨即落腳架同 SET 機,但天氣狀況睇O黎都無乜點變好,而隊員由開始時既雀躍到後來的失望,大概十五分鐘後領隊話要走人,我都唯有帶住失望心情收起腳架,收起相機,跳上雪斗,驅車走人。今晚行程又係食白果,但時間已經無多,再過一日就要離開 KIRUNA,唔通連極光都唔鍾意我?
LOCAL TOUR 的風味晚餐
O係 KIRUNA 五日,幾乎無一日好天過,雖未至於天陰陰,但每日唔係密雲就係大風,係O係尾二果日上晝出O左少少太陽,之後又再密雲過。睇睇天氣報告話 1 月 15 號會出太陽,夜晚亦都好天,對於 14 號要走既我係一個太遲喜訊。既然追光無望,剩低既一日半就去參觀當地昔著名既 ICE HOTEL。

星期六去 ICE HOTEL 就只有一班去同一班返,去程同回程仲要相隔 4 個鐘,本諗住去 ICE HOTEL 只花一頭半個鐘就行完,剩低果O的時間點樣過呢?實情係原來 4 個鐘係可以好充實,ICE HOTEL 顧名思義就係用冰去建成既酒店,入去參觀前要去買入場劵,之前聽人講過 ICE HOTEL 好似無人查票,唔知邊個買O左邊個無買飛。我就當然買飛入場啦,而原來買O左飛之後會有一張貼紙比你貼上身,以茲證明你已經科O左水。蒲一入到去已經好令人吸引,成個大堂好似 FROZEN 咁冰雕玉砌,大堂既盡頭仲有一張冰造既「寶座」,只見一班班既人爭住坐上去。ICE HOTEL 最值得入場既原因係佢有成幾十間主題房,每間房都有獨特設計,例如大象,孔雀開屏等等... 認真大開眼界,與其話去參觀 ICE HOTEL,不如話去O左參觀冰雕展仲貼切。

除O左 ICE HOTEL 裡面既主題房外,行得累可以去佢個 CAFE 度抖抖同埋飲野。原來一邊飲住熱朱古力,一邊望住窗外零下景緻係特別好飲O架!飲夠抖夠又再出去行行,行行O下原來行到去尋晚坐雪車經過既地方,但日頭既風景又係另一回事。吸引我過去既係因為有狗拉雪車活動, 離遠已經聽到一班狗吠聲,雖然我好怕狗,但因為佢O地綁住O係架雪車度,所以唔怕行埋少少。原來O的狗仔都好活躍,認真「未出發先興奮」,佢O地吠係因為好想快O的跑一轉咁解。

唔夠兩分鐘兩架雪車就應聲出發,吠聲遠離,一切回復寂靜。望住一片冰封河床,漫天風雪,不禁覺得大自然既神奇。









ICE HOTEL 根本就係一個冰雕藝術展,每一間房都係獨一無二,
就算唔係孔雀開屏房都十分有特色,你會見到藝術家點用燈光去營造每間房既氣氛。

ICE HOTEL 睇完,雪橇狗拉車睇完,野又飲完,原來咁又四個鐘,去遊玩既時間真係過得好快。返到去市中心,週末市集仍然O係度,當然過去行一轉。去到見到好多檔執梗野,心知應該係最後一日,梗係要去執O下野啦。因為先前行過一次,所以知道大概有乜野賣。本來想去一檔凍肉檔買鹿肉,點知呢檔野一早閃O左人。咁唯有轉移目標,睇O下有無特色野買返香港。行行O下見到有一檔阿伯賣鹿皮,大塊 900SEK, 細塊 600SEK,其實我唔知抵唔抵,但O係其他人慫恿下就決定科款買入,點知原來唔夠錢,諗住去撳錢啦,但唔知點解撳唔到錢,氣沖沖返到檔口同阿伯講撳錢失敗,果刻突然醒起自己仲有一O的歐元O係度,就問阿伯收唔收歐元。猶記得果時歐元對 SEK 係 1 對 9 左右,阿伯好人話收我一張 50 歐加 100SEK 成交,變相比O左個九五折我,雖然唔係大銀碼,但外國人果O的不計較既做生意態度真係要好好學習。









O係 KIRUNA 市集,見到好多 "街坊" 出O黎濕平,
一家大細既總會由老竇拉雪橇,阿仔就坐O係上面玩,
真係爽兮兮。市集多數賣禦寒衣物,一塊過既狐狸皮只係小兒科玩意。

光又追完,玩又玩完,買又買完,臨走前仲食O左個 PIZZA,都叫做滿足啦。終於去到車站準備離開呢個令我百感交雜既地方。原來天黑O左既火車站又係另一道風景,就算拖住個重到不行既篋都要停低影相,影低 KIRUNA 最後印象。

後記:今之 KIRUNA 之行目的好單純,就係去追光,其他野都無諗。O係無懸念既情況下所有目的以外既野都係驚喜,例如坐雪地電單車食風,參觀 ICE HOTEL 同睇人O地玩雪橇狗拉車此等種種我都覺得係賺O左。遺憾既係無一早租定車,如果唔係就可以直踩去 ABISKO O係佢既湖邊慢慢睇極光。另外O係火車上認識一位台灣學生,因為佢唔見O左個充電器,所以我借O左一隻水電比佢用。到O左斯德哥爾摩時佢送O左一張上網 SIM 咭比我,雖然要增值先用到,但免卻我四圍搵既時間,真係好多謝佢。

沒有留言:

張貼留言